Tablice sterowe
Proste w obsłudze i funkcjonalne tablice sterowe
Wytwarzane w firmie LIFTBUD Tablice Sterowe zawierają pewne i sprawdzone w praktyce komponenty, z których najważniejszy to nowoczesny system sterowania dźwigami Banel - JB 2005.
Sterownik Banel - JB 2005 został wszechstronnie praktycznie sprawdzony i uruchomiony na osiedlu Tysiąclecia w Katowicach, w 24-ro kondygnacyjnym budynku dla pracy trzech dźwigów w grupie. Tablice sterowe tam zastosowane z powodzeniem obsługują falownikowy układ napędowy oparty na bezreduktorowej wciągarce z silnikiem synchronicznym typu WSG i prędkości dźwigu 1,6 m/s. Dla komunikacji z panelem dyspozycji w kabinie i obsługi 24 przycisków piętrowych oraz przycisków funkcyjnych wykorzystano transmisję szeregową, co znacząco zredukowało liczbę przewodów w kablu zwisowym.
Wielokrotne już zastosowanie naszej tablicy sterowej do obsługi dźwigów modernizowanych w budynkach mieszkalnych, przy wymianie tylko tablicy sterowej wraz z osprzętem elektrycznym potwierdza jej wszechstronność i funkcjonalność. Sterownik dobrze radzi sobie z falownikami różnych firm. Obsługuje dźwigi o napędzie hydraulicznym z zastosowaniem startu gwiazda/trójkąt, softstartu, a szczególnie dobrze współpracuje z systemem płynnej regulacji jazdy dźwigu hydraulicznego firmy BUCHER. Jest przy tym bardzo prosta w obsłudze i serwisowaniu. Wszystkie konfiguracje dźwigu można w łatwy sposób przeprowadzić na miejscu zainstalowania dźwigu.
Czytelny monitor obsługowy LCD wyświetla komunikaty i umożliwia programowanie oraz testy w wybranym języku (do wyboru: polski, słowacki, czeski, angielski, węgierski). Klawiatura i wyświetlacz LCD umożliwiają dostęp do parametrów, dzięki którym system sterowania przystosowuje się do wszystkich typów powszechnie używanych dźwigów:
Napęd
- jednobiegowy, dwubiegowy, płynna regulacja z przemiennikiem częstotliwości
- hydrauliczny
Drzwi
- automatyczne
- kabinowe automatyczne - szybowe ręczne
- drzwi ręczne
Sterowanie
- proste, jednoprzyciskowe ze zbiorczością w dół, simplex,
grupa, 32 przystanki
Parametry dla
- jazdy awaryjnej (pożarowej)
- zatrzymania
- pozycji drzwi po zatrzymaniu
- oddzielnej obsługa dwojga drzwi
- obsługi drzwi automatycznych z odczytem wyłączników końcowych
- krótkie – długie piętro
- opuszczenia przystanku
- szybkości jazdy między przystankami /wysoka, średnia, niska/
- szybkości jazdy kontrolnej i sposobu zatrzymania na przystankach końcowych
- czas otwartych drzwi, czas otwartych drzwi po rewersie
- czas otwierania i zamykania drzwi
- czas dla przełącznika gwiazda - trójkąt, silnik pierścieniowy
- czas dla przekaźnika dla jazdy ze zmienną częstotliwością
- czas dla kontroli czasu trwania jazdy i do kontroli czasu opuszczenia przystanku
- czas opuszczenia kabiny, czas pierwszeństwa polecenia z kabiny
- opóźnienie wyłączenia styczników po otrzymaniu polecenia zatrzymania się
- wyświetlenie cyfr na cyfrowym wyświetlaczu na poszczególnych przystankach.
- BCD kod , jeden z ośmiu , seryjny kod Grey`a
- przynależność do grupy przez – RS232 , RS 422 , lub CAN2
- ilość zatrzymań bez wyjścia lub wejścia anulujących polecenia z kabiny /jazdy pustej kabiny/
- regulacja temperatury wewnątrz tablicy sterowej / ogrzewanie , wietrzenie/
- wyrównywanie - doregulowanie , wstępne otwieranie
- kontrola kolejności i obecności faz
- termistor
- monitorowanie ruchu windy za pomocą PC
Nasze sterowania obsługują różne rodzaje drzwi kabinowych / szybowych. Na uwagę zasługuje specyficzna (zgodna z normą) obsługa progu ruchomego oraz przycisku stop w kabinie w modernizowanych dźwigach "licencyjnych".